نسخه اصلاح شده ويروس كرونا در يكي از گونه هاي راسو با مقاومت بالقوه در برابر واكسن پيدا شد

مقامات دانماركي روز چهارشنبه گفتند كه دانمارك ، بزرگترين پرورش دهنده حيوانات راسو در جهان ، قصد دارد انواع گوشت هاي راسو پرورش يافته در اين كشور را از بين ببرد تا از تأثير آنها بر شيوع ويروس كرونا جلوگيري كند.

مقامات دانماركي روز چهارشنبه گفتند كه دانمارك ، بزرگترين پرورش دهنده حيوانات راسو در جهان ، قصد دارد انواع گوشت هاي راسو پرورش يافته در اين كشور را از بين ببرد تا از تأثير آنها بر شيوع ويروس كرونا جلوگيري كند.
 
مطالعات نشان مي دهد كه اين گوشتخواران مي توانند ويروس كرونا را به حيوانات و البته به انسان منتقل كنند و بنابراين بسيار خطرناك هستند.
 
نيويورك تايمز با استناد به منابع آگاه گزارش داد كه بيش از 15 ميليون راسو در حال حاضر در بيش از 1000 مزارع خصوصي دانمارك پرورش مي يابند. گزارش شده است كه تعدادي از منكرات در چندين صد مزارع پرورش گوشت راسو به ويروس كرونا آلوده شده اند و به نظر مي رسد بيش از 200 نفر از آنها در يوتلند ، سرزمين اصلي دانمارك واقع شده اند.
 
به گفته متخصصان ، ويروس كرونا هنگام انتقال بين حيوانات راسو دچار جهش ژنتيكي شد كه غير منتظره است. زيرا دانشمندان مي گويند ويروس كرونا به طور مداوم در حال تكامل است و گونه هاي جديد اغلب با گذشت زمان كشف مي شوند.
 
از آنجا كه ويروس كرونا بين انواع مختلف منتقل مي شود ، ميزان جهش آن بسيار زياد است. انواع جديد كرونا ممكن است بر تأثير ويروس بر سلول ها و يا حتي نحوه انتشار آن در بين گونه ها تأثير بگذارد يا نگذارد.
 
مقامات دانماركي نگراني خود را در مورد آلودگي مايك به ويروس كرونا ابراز كرده و گفته اند كه نسخه اصلاح شده تاج حتي با واكسن هايي كه در حال توليد هستند نيز از بين نمي رود.
 
اين اولين بار در تابستان امسال بود كه گزارش هايي از انتقال ويروس كرونا از گوشت راك به انسان وجود داشت. بر اساس اين گزارش ها ، انتقال كرونا از مينك به انسان براي اولين بار در هلند رخ داده است.
 
نخست وزير دانمارك ، دكتر فردريكسون رسما اعلام كرد كه 12 نفر از Gotlanders به ​​يك نسخه جهش يافته ويروس كرونا از معادن دانمارك آلوده شده اند. اولين هشدارها در مورد نسخه اصلاح شده ويروس كرونا توسط يك م institutionسسه بهداشت عمومي دانمارك به نام م Instituteسسه بهداشت عمومي سرم صادر شد.
 
"ما مسئوليت بزرگي در قبال مردم خود داريم. با اين حال ، با كشف نسخه اصلاح شده هاله ، اكنون مسئوليت بيشتري در قبال افرادي كه در ساير نقاط جهان زندگي مي كنند ، داريم. "
 
تحقيقات نشان مي دهد كه ويروس جهش يافته نسبت به آنتي بادي ها در افراد آلوده حساسيت كمتري دارد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.