دكوراسيون منزل به سبك صنعتي

بهترين اخبار فناوري - ساختمان - ورزشي - بازار - فروش و ....

دكوراسيون منزل به سبك صنعتي

يكي از سبك‌هاي دكوراسيوني كه مدتي است با استقبال زيادي نيز مواجه شده، دكوراسيون به سبك صنعتي است. اين سبك از دكوراسيون به واسطه تركيب عناصري همچون فلز، چوب و... يكي از جذاب‌ترين و منحصربه‌فردترين سبك‌هاي دكوراسيوني شناخته مي‌شود.

يكي از سبك‌هاي دكوراسيوني كه مدتي است با استقبال زيادي نيز مواجه شده، دكوراسيون به سبك صنعتي است. اين سبك از دكوراسيون به واسطه تركيب عناصري همچون فلز، چوب و... يكي از جذاب‌ترين و منحصربه‌فردترين سبك‌هاي دكوراسيوني شناخته مي‌شود.

برترين‌ها: انتخاب سبك‌هاي ساده و در عين حال متفاوت براي دكوراسيون منزل، ويژگي جذابي است كه باعث زيباتر شدن فضاي خانه شما مي‌شود. اين انتخاب لزوماً به منزله صرف هزينه‌هاي بالا و سرسام‌آور نيست و مي‌توان با انتخاب برخي از سبك‌ها در نهايت سادگي و صرفه‌جويي، خانه‌اي منسجم و زيبا طراحي كرد.

يكي از سبك‌هاي دكوراسيوني كه مدتي است با استقبال زيادي نيز مواجه شده، دكوراسيون به سبك صنعتي است. اين سبك از دكوراسيون به واسطه تركيب عناصري همچون فلز، چوب و... يكي از جذاب‌ترين و منحصربه‌فردترين سبك‌هاي دكوراسيوني شناخته مي‌شود. در اين مطلب همراه ما باشيد تا در رابطه با دكوراسيون به سبك صنعتي بيشتر بگوييم.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي

درباره سبك صنعتي در دكوراسيون

يكي از ويژگي‌هاي مهم و اصلي در سبك صنعتي عدم وجود تظاهر در نشان دادن وسايل و هم‌چنين جذابيت بصري بالاي آن است كه ناشي از بهره‌گيري از سطوح كاربردي، معماري بدون روكش و همين‌طور اشياي بازمصرف شده مي‌شود. به علاوه آنكه شما مي‌توانيد اين سبك از دكوراسيون را هم در عمارت‌هاي بزرگ و گران‌قيمت ببينيد و هم در خانه‌هاي ساده و معمولي شهري.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي

ريشه سبك صنعتي به اوايل قرن بيستم ميلادي باز مي‌گردد. دوراني كه با انقلاب صنعتي دوم، بسياري از كارخانه‌ها تعطيل شده و بسياري از ساختمان‌ها نيز به صورت متروكه باقي مانده بودند. بعد از گذشت زماني كه شهر‌ها وسعت بيشتري پيدا كردند و در نتيجه جمعيت نيز افزايش يافت، اين ساختمان‌ها و كارگاه‌هاي متروكه تبديل به خانه‌هاي شهري شدند و پاي سبك دكوراسيون صنعتي به دنياي دكوراسيون باز شد.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي

يكي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي دكوراسيون به سبك صنعتي استفاده از اشياي بازمصرفي و افزايش اهميت اشياي روزمره است. به همين دليل هم هست كه معمولاً بسياري از طراحان داخلي معتقدند كه سبك صنعتي به نوعي مرز ميان زباله و گنج را از بين برده است.


استفاده از مصالح ساختماني در دكوراسيون به سبك صنعتي

پررنگ‌ترين ويژگي در دكوراسيون به سبك صنعتي استفاده از مصالح ساختماني ساده است. شما به راحتي مي‌توانيد در اين سبك با وسايلي از عناصر آجر، بتن، چوب، فلز و... روبه‌رو شويد. غالباً در اين سبك از دكوراسيون شما به كف‌پوش‌هاي بتني و ديوار‌هاي آجري نيز بر خواهيد خورد. علاوه بر اين سطوح فلزي و چوبي نيز در اين سبك بسيار رايج بوده و به خوبي نشان‌دهنده سبك صنعتي هستند. اين سطوح غالباً در سقف، راه‌پله، پنجره و... مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي

اين مصالح ساختماني در دكوراسيون صنعتي حتي در مبلمان و اثاثيه منزل نيز به خوبي ديده مي‌شوند. غالباً مبلمان در اين سبك از دكوراسيون از جنس‌هاي چوبي و فلزي هستند و ميز و صندلي و پيشخوان‌هاي آشپزخانه نيز با همين متريال طراحي مي‌شوند. به علاوه اينكه شما مي‌توانيد در انتخاب مبلمان صنعتي خود به سراغ مبلمان با سبك وينتيج نيز برويد. اين دسته از مبلمان نيز در تركيب ساير وسايل صنعتي در دكوراسيون منزل، نتيجه بسيار ايده‌آلي را به شما ارائه خواهند داد.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي


رنگ خنثي در دكوراسيون به سبك صنعتي

اگر بخواهيم رنگ‌هاي صنعتي را در ذهن خود تجسم كنيم قطعاً در وهله اول فقط خاكستري به ذهنمان خطور مي‌كند. اگر تصميم داريد كه دكوراسيون منزل خود را به سبك صنعتي چيدمان كنيد مي‌توانيد از يك پس‌زمينه خنثي مانند طوسي كمك بگيريد و بعد هم رنگ‌هايي ديگر، آن هم با نهايت دقت و وسواس را نيز به آن اضافه كنيد.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي

توصيه‌اي كه داريم آن است كه در طراحي به سبك صنعتي خود از رنگ‌هايي با درجه‌هاي متنوع استفاده كنيد. اين يعني براي مثال همان رنگ خاكستري را در برخي قسمت‌ها تيره و در برخي بخش‌ها روشن‌تر در نظر بگيريد. اين كار باعث مي‌شود كه فضاي خانه شما از حالت تك‌بعدي خارج شده و ظاهر منسجم‌تري پيدا كند.

براي آنكه بتوانيد فضاي خنثي و سرد سبك صنعتي خود را به تعادل برسانيد مي‌توانيد به سراغ رنگ‌هايي مثل قهوه‌اي، خرمايي و... برويد و آن‌ها را به عنوان رنگ‌هاي غالب در نظر بگيريد. بعد هم با اضافه كردن وسايل دكوري و تزئيني و همين‌طور اكسسوري‌هاي متناسب با سبك صنعتي، دكوراسيون منزل خود را تكميل و يكدست كنيد.


استفاده از وسايل تزئيني و دكوري در سبك صنعتي

در كنار سبك صنعتي كه تا حدودي خشك و مدرن است شما مي‌توانيد از وسايل تزئيني بسياري استفاده كنيد و فضاي خانه خود را متنوع‌تر كرده و به آن روح ببخشيد. براي اين كار نيز لازم نيست به سراغ راه‌حل‌هاي عجيب و غريب برويد. يكي از رايج‌ترين راه‌ها براي تزئين دكوراسيون صنعتي خانه شما استفاده از تابلو‌هايي با ابعاد بزرگ است. معمولاً افراد ترجيح مي‌دهند كه يك يا دو قطعه تابلوي بزرگ نقاشي و يا قاب عكس را بر روي ديوار صنعتي خود بياويزند و روح فضا را متفاوت‌تر كنند.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي

علاوه بر اين استفاده از وسايل تزئيني متفاوت با متريال‌هاي بتني، فلزي، چوبي و... نيز گزينه‌هاي ايده‌آلي هستند كه مي‌توانند فضاي خانه صنعتي شما را تكميل كنند و با ديدي يكنواخت و يكدست، خانه‌اي منسجم را برايتان فراهم آورند.

بد نيست در فضاي نسبتاً سرد مدرن و صنعتي‌اي كه در خانه ايجاد كرده‌ايد كمي هم به سراغ گياهان برويد.

معرفي دكوراسيون به سبك صنعتي

تلفيق گياهان سبز با فضاي صنعتي و سرد غوغا مي‌كند! شما مي‌توانيد با استفاده از انواع گياهان آپارتماني، فضاي خانه خود را به كلي متفاوت و منحصربه‌فرد كنيد و آن را از حالت بي‌جاني خارج نماييد. قطعاً گياهان آپارتمان شما مي‌توانند در پس‌زمينه صنعتي و خنثي به خوبي خود را نشان دهند.

فقط حتماً به اين نكته نيز توجه كنيد كه در زمان خريد و تهيه گياهتان حتماً شرايط محيطي خانه را نيز در نظر داشته باشيد و متناسب با دما، نور و ساير شرايط درون خانه‌تان دست به انتخاب گياه مناسب خود بزنيد.

برترين ها

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.