نظافت كردن شوفاژ چه‌طور انجام مي شود؟

بهترين اخبار فناوري - ساختمان - ورزشي - بازار - فروش و ....

نظافت كردن شوفاژ چه‌طور انجام مي شود؟

صحت دارد كه پاك كردن شوفاژها در وهله اوليه , جلوه بصري محيط را ارتقاء ميدهد , ولي زدودن گرد و غبار از روي آنها قادر است تا حدودي مخارج به كار گيري از سيستم گرمايشي را كسر كرده و كارايي باصرفه تري را براي شما به ارمغان آورد . 


صحت دارد كه پاك كردن شوفاژها در وهله اوليه , جلوه بصري محيط را ارتقاء ميدهد , ولي زدودن گرد و غبار از روي آنها قادر است تا حدودي مخارج به كار گيري از سيستم گرمايشي را كسر كرده و كارايي باصرفه تري را براي شما به ارمغان آورد . 

 
حتما ميدانيد كه آلودگي هاي متفاوتي در گوشه و كنار دور از هم مي باشند , از پرزهاي گليم و مبل گرفته تا نيكوتين و دوده هايي كه اشخاص سيگاري در منزل متفرق مي نمايند , بدين ها گرد و غبار جانور در گوشه و كنار را طولاني تر نماييد تا به خير و خوبي متوجه گرديد كه روي رادياتورها تا چه مقدار مي‌تواند گرد و غبار جمع شده و از ورود گرماي مطبوع به هوا خودداري كنند . 

صحيح به همين بهانه است كه با آغاز فصل‌زمستان و به كار گيري از رادياتورها , حتمي است تا آنان را پاك كرده و از هرگونه گرد و غبار بزداييد . براي پاك كردن شوفاژ مي‌توانيد از رويه هاي ذيل ياري بگيريد : 

 

براي نظافت شوفاژ به وسايل ذيل نياز داريد : 

 حوله , سطل آب , صابون , گردگير دستي , اسفنج , جارو , چوب بلند , پارچه 

 
براي آنكه شوفاژ را پاك فرماييد , مي بايست در صدر آن را خاموش كنيد تا رادياتورها سرد باشند , به اين دليل كه شايد در صورت داغ بودن رادياتورها , پوست دست شما در گير سوختگي سطحي گردد . 


پس از سرد شدن رادياتورها , جارو برقي را به برق متصل كرده و به امداد آن همگي درزهاي رادياتور را از گرد و غبار منزه نماييد . تا جايي كه احتمال دارد به همه درزهاي اين سيستم رخنه پيدا كرده و آنان را منزه نمائيد . چه بسا براي اين كار مي‌توانيد از محرمانه هاي متفاوت جارو به كار گيري فرمائيد . 



نكات داراي اهميت نظافت كردن شوفاژ 
شايد هنگام نظافت كردن شوفاژ شاهد لكه هايي روي رادياتورها باشيد . خوبتر است وسوسه شدن براي ساييدن اين لكه ها را به آلزامير بسپاريد به اين دليل‌كه احتمال دارد به رادياتورها جراحت جدي وارد نماييد . براي پاك كردن اين لكه ها ميتوانيد از محلول هاي اسپري قدرتمند به كار گيري كنيد . 



نظافت كردن شوفاژ 
در سطح بعدي از برس هاي پاك كننده اي كه براي نظافت كردن شوفاژ به كارگيري ميگردند , فايده گرفته و بخش هاي داخلي شكافت ناپذير پره هاي رادياتور را از گرد و غبار تميز نمائيد . 


راه ديگري كه براي زدودن گرد و غبار ميتوانيد از آن به كار گيري فرمائيد , باد سشوار است . كافيست قسمت دمنده باد سشوار را روي شيارهاي شوفاژ نگه داريد تا گرد و غبار نشسته روي رادياتورها از آن پاك بشود .

 

ولي سفارش ميكنيم يك حوله مرطوب پايين رادياتور انداخته تا با متفرق شدن گرد و خاك , كليه به‌اين پارچه و حوله مرطوب بچسبند و دوباره در فضاي منزل منتشر نشوند . 


در سطح بعدي مي بايست از آب و صابون به كارگيري نمائيد . يعني سطل را از آب گرم مالامال نمائيد و درون آن كمي پودر صابون بريزيد . درحال حاضر اسفنج را داخل مايع فرو برده و آب طولاني تر را از آن بگيريد .

 

حال به ياري اين اسفنج آغاز به تميز كردن بدنه بيروني شوفاژ فرمائيد و آن گاه به ياري يك دستمال كم آب , رطوبت را سطح رادياتورها بزداييد . چه بسا عالي است تا فضا و ديوار پشتي رادياتور را هم با دستمال تميز كرده تا در شكل وجود آلودگي هاي احتمالي , از نشستن آنان روي رادياتورها پرهيز كنيد . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.