نكات مهم در خصوص لوله كشي ساختمان

بهترين اخبار فناوري - ساختمان - ورزشي - بازار - فروش و ....

نكات مهم در خصوص لوله كشي ساختمان

 لوله‌كشي به نصب لوله‌هاي فلزي , پلاستيكي , سيماني و غيره به مراد انتقال مايعات , گازها , و گاه جامدات كوچك گفته مي‌گردد

 لوله‌كشي به نصب لوله‌هاي فلزي , پلاستيكي , سيماني و غيره به مراد انتقال مايعات , گازها , و گاه جامدات كوچك گفته مي‌گردد . 


در صنعت قطعات دروني لوله‌كشي ميتوانند از چوب , شيشه , فولاد , آلومينيم , پلاستيك و سيمان ساخته شوند . گاه در صنعت براي قطعات لوله‌كشي از تيتانيم , كروم , و ديگر آلياژهاي فولاد نيز به كار گيري ميگردد . 


قطعات درونيِ يك لوله‌كشي معمولاً براي اندازه‌گيري و در اختيار گرفتن فشار , دما و ميزان جريان به‌كار مي روند . براي لوله‌كشي در خانه‌ها در دير باز از لوله‌هاي سربي سود مي‌گرفتند , اما امروزه لوله‌هاي غيرسربي براي اين خواسته به‌كار ميروند . 


لوله‌كشي در خانه‌ها براي انتقال آب و گاز به منازل و باغچه‌ها و تخليهٔ فاضلاب به‌كار ميرود . اخيراً از لوله‌هاي پلي‌پروپيلن  براي لوله‌كشي آب در منازل , تأسيسات و… به كارگيري مي شود . 


لوله كشي ساختمان اعم از نكات فراوان با اهميت در ساختمان است كه بايد صد رد صد به طريق تماما اصولي و ماهر شكل گيرد , در لوله كشي ساختمان , مطلقا و مسلما رعايت مقررات اصولي و صحيح لوله كشي واجب است . 


لوله‌كشي براي موردها ذيل استعمال ميشود : 

لوله‌كشي سرد و گرم در تأسيسات ساختماني 

استعمال براي تأسيسات صنعتي 

قابل استعمال جهت انقال مواد شيميايي

سامانه‌هاي پنوماتيك و هواي فشرده 

شبكه‌هاي آبرساني شهري , صنعتي , كشاورزي 



لوله كشي و ايمني ساختمان 

نسبتاً هر لوله كش زبده بر اين نكته تاكيد داراست كه لوله كشي ساختمان رابطه به هم پيوسته با ايمني ساختمان داراست , با نظارت مطالعات انجام يافته در مي‌يابيم كه علت اكثري از ريزش ها در ساختمان هاي كهن و فرسوده , ريشه در نم دادن تدريجي لوله ها ناشي از لوله كشي غير اصولي ساختمان در حين سال هاي زياد دارااست . 


لوله كشي ساختمان , اعم از مسائلي است كه در ميدان تجهيزات رفاهي مطرح مي شود , به عبور كرد دوره انسان ها براي اين‌كه آب را مدام در اختيار خويش داشته باشند , مبادرت به انجام لوله كشي ساختمان كردند . 


لوله كشي آب و فاضلاب در ساختمان اگر‌چه احتمالا در ديدگاه اوليه مشابه به نيز به لحاظ برسند , البته از حيث اجرا و كاربرد به طور كامل مختلف بوده و محاسبات و فرضياتي تماما جداازهم دارا‌هستند . 


نكته ي اساسي در لوله كشي ساختمان , انجام آن به طريق اصولي است , هر چند امروزه استاندارد هاي متعددي براي لوله كشي در لحاظ گرفته شده‌است كه ولي هريك از آنان , معيارهاي خاصي را براي لوله كشي برمي شمارد , با اين وجود , اين استاندارد ها با نيز تفاوت دارا‌هستند . 


براي مثال هر مرزو بوم بسته تخت‌گاز مجازي كه براي آب در لوله در لحاظ ميگيرد , چند اعداد و ارقام و استانداردهاي خاصي را براي لوله كشي معرفي مي نمايد . 

منابه مرتبط: لوله كشي آب تهران

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.