نكات مهم دكوراسيون داخلي

بهترين اخبار فناوري - ساختمان - ورزشي - بازار - فروش و ....

نكات مهم دكوراسيون داخلي

نكات مهم دكوراسيون داخلي

بسته به شرايط و متراژ زمين، در بيشتر مواقع فضاي نشيمن و پذيرايي منازل مسكوني امروزي با هم مشترك هستند.

اما به صورت كلي در وضعيت ايدآل براي معماري داخلي فضاهاي مسكوني، اين دو فضا از همديگر جدا هستند. اتاق پذيرايي پذيرايي فضايي عمومي و اتاق نشيمن فضايي نيمه خصوصي در خانه محسوب مي شود.

1 - فضاي ورودي

عدم تعريف فضايي و معماري ورودي به نحوي كه عموماً درب ورودي در واقع منفذي در دل ديوارباشد خير يك مدخل ورودي و در ورودي طوري بايستي تعبيه گردد كه در موقع گشوده شدن درب تمام فضاي نشيمن در معرض ديد قرار نگيرد .

ومكاني هم براي كفش كن خواسته گردد تا از رخنه گرد و خاك و بوي كفش منجر آلودگي محل زندگي نشود . و نيز ايجاد حائل بين بخش ورودي و ساير بخشهاي سوئيت سبب جلوگيري از انتقال شلوغي از فضاي بيرون مي‌گردد .

2 - آشپزخانه اپن

قرار داشتن آشپز منزل در مركز ديد خانه و محل بازگشت مداوم اهل منزل , و بوي غذاي در حالا پخت موجب پيدايش مالامال خوري و چاقي و عوارضي در سيستم گوارش آدم است . و طرز نصب اسباب واثاث آشپزخانه به دسته اي باشد كه دستكم سرو صداباشدوتمام پروسه پخت وپز به صورت سرپايي صورت نگيرد كار ايستاده در آشپز منزل به بازه طولاني موجب پيدايش عارضه ها زيادي از قبيل خستگي زود رس در كوتاه مقطع وواريس پا درطولاني بازه زماني ميگردد .

3 - نشيمن

عدم وجود حائل مابين دستشويي وحمام وآشپزخانه و ورودي با فضاي نشيمن سبب ساز ايجاد آلودگي هاي بهداشتي , صوتي , بصري وفرهنگي مي شودونيز كمبود منظره مطلوب و فضاي گشوده ازجمله حياط داراي فضاي سبزواشراف باآپارتمانهاي پيش‌رو كه موجب جلوگيري از آويخته شدن پرده هاي سوئيت نگردد وعملاً يكي از علل تعبيه پنجره ها احاطه وداشتن منظره فضاي بيرون است .


4 - اتاق خواب

اتاق خواب بخش خصوصي منزل محسوب مي گردد واز ديد طراحي معماري يعني غير منعطف بودن فضاي مزبور ميباشد اشخاص خانواده هشت ساعت از دوره خويش را در آن مكان سپري ميكنند .

5 - سرويسهاي بهداشتي وحمام

آلودگيهاي بهداشتي بدليل وجود حشره‌ها موذي كه نتيجه عدم اجراي دقيق جزئيات معماري واجرايي دربها وپاشنه درب است . به دليل شيوه جديد استحمام كه با دوش وسرپايي شكل مي گيرد ( كه يكي از علل آن در حيث به چنگ آوردن فضايي كوچك براي گرمابه ومناسب نبودن كف گرمابه جهت استحمام نشسته است ) بعد از دقايقي زير دوش آب گرم يا ولرم , رگهاي تن منبسط شده وخون كمتري به مغزميرسد واين دستور سبب ساز خستگي زودرس مي شود .

پباده سازي پلان مي بايست كاربردي باشد .

بعداز شناسايي فرصت‌هاي جان دار , مهم ترين بخش كار شناسايي نيازها و اطلاع از چگونگي سبك معاش يوزرها منزل است .


در صورت قابليت و امكان با ساكنان آتي منزل حرف فرمائيد و از علاقه‌مندي‌ها , نيازها و فعاليت‌هايشان اطلاع يابيد و پباده سازي پلان را بر مبناي اطلاعاتي كه به دست آورده‌ايد انجام دهيد . در غير اين صورت پباده سازي پلان را به گونه‌اي انجام دهيد كه براي بيشتر اشخاص مطلوب باشد و نيازهاي معمول انسان‌ها را جواب دهد .


علاوه بر اين‌ها در پلان مسكوني پباده سازي شده مي بايست تلاش شود از كل زمين به شايسته ترين صورت ممكن مصرف شود و از ساخت فضاهاي ناكارآمد و غير عملكردي دوري شود .

گازهاي متصاعد شده از فضولات جانور در فضاي سرويسها سبب ايجاد گونه هاي بيماريها در آدم ميگردد مخصوصا مواقعي كه سرويسها صحيح مقابل آشپزخانه تعبيه شده باشد وسرو صداي ناشي از سيفون آب به راحتي در نشيمن به گوش رسد لذا خوب تر است برخلاف شيوه امروزي با تبعيت از سنت فرهنگي ايرانيان دستشويي درپنهاني ترين زاويه خانه ساخته شود .



در دست گرفتن كردن فروغ ساختمان

هر چند روشنايي ارگانيك مي تواند كيفيت فضاي داخلي را ارتقاء دهد , ولي ورود فروغ بيشتراز حد به باطن ساختمان , ميتواند منجر مزاحمت براي ساكنان و افت زيبايي پباده سازي فضاي داخلي ساختمان شود .

يك كدام از مواقعي كه در طراحي‌ها مي بينيم اين است كه بعضي طراحان تلاش مي نمايند هر كجا دسترسي به نور و روشنايي بدون واسطه موجود هست , بيشترين نورگيري را داشته باشد . اين مورد , بيشتر براي پذيرايي كاربرد داراست , البته براي قسمت‌هاي محرمانه يا اين كه نصفه همگاني چندان ديدني نميباشد .

مثلا نورگيري اتاق خواب‌ها نبايد با پنجره‌هاي خيلي وسيع ( مثلاً 3 متري ) تأمين شود , وجود چنين پنجره‌هايي خير فقط از حيث در اختيار گرفتن دما و عايق‌بندي حرارتي مشكل‌تر است , بلكه اكثري از اشخاص دوست ندارند اتاق خوابشان , پنجره‌هاي خيلي پهناور رو به خارج داشته باشد و همواره تلاش مي‌نمايند آنها را با پرده‌هاي پهناور بپوشانند .



عالي مي‌دانيم كه منزل با داشتن قسمت هاي متفاوت براي رفع نيازهاي مختلف ما پباده سازي مي شود . اين جدا سازي به طريق ذيل انجام يافته شده‌است :


محل ورود و راهروها
نشيمن و پذيرايي
آشپزخانه
غذاخوري
اتاق خواب
رختشوي منزل
كتابخانه و اتاق كار
توالت
پاركينگ و انبار
تاسيسات و موتورخانه



نقش با اهميت سيركولاسيون!

سيركولاسيون در پباده سازي پلان در معناي چگونگي جنبش در دور و بر و همينطور نحوه‌ رابطه بخش‌هاي گوناگون با نيز است . اين بخش در فرآيند ابتدايي پباده سازي و با رسم خطوط كلي و حدودي فضاها انجام مي شود . درين بخش ميتوانيد با استعمال از دياگرام‌ها كار را پيش ببريد . دقت كافي به سيركولاسيون در پباده سازي پلان قادر است در هزينه‌ها صرفه‌جويي كرده و به دسترسي راحت‌تر ساكنان ياري دهد .

مثلا محل قرار گيري اتاق خواب‌ها و مسافت آنان از در با اهميت يا اين كه چگونگي رابطه در بين آشپزخانه و نشيمن يا اين كه ناهارخوري در‌اين سطح مشخص و معلوم ميشود و در حالتي‌كه كه اعتنا كافي در پباده سازي سيركولاسيون انجام نشود احتمال دارد فاصله‌ها زياد دوچندان يا اين كه زياد اندك و غيرمنطقي شوند .



پباده سازي داخلي آشپزخانه


آشپزخانه فضايي كاربردي است كه توقع ميرود با اعتنا به دسته كار هايي كه در آن شكل مي‌گيرد مساحتي قابل پذيرش داشته باشد . پباده سازي مثلث كار در آشپرخانه و رعايت مسافت ها در بين اجزاي حياتي آن ( سينك ظرفشويي , اجاق و يخچال فريزر ) موجب مي شود تا مراحل كار در آن راحتتر و پرسرعت خيس به فيض رسد .


 نور و روشنايي شمال براي اين بخش از منزل كفايت مي نمايد . وجود دسترسي از پاركينگ و محل ورود به‌اين اطراف اضطراري است تا بتوان مواد نخستين خريداري شده براي طعام را سريعتر و به دور از ديده مهمان ها به آشپزخانه رساند .

فضاي غذاخوري سواي هيچ اختلاف سطحي در جوار آشپزخانه قرار ميگيرد . با اين كار احتمال پيدايش اتفاقاتي نظير ريختن غذاها در هنگام جابجايي كاهش مييابد . خوبتر است كه ما‌درها در هنگام كار در آشپزخانه روءيت كرد كافي به فضاي بازي كودك ها داشته باشند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.