تشخيص گرفتگي لوله و رفع آن

بهترين اخبار فناوري - ساختمان - ورزشي - بازار - فروش و ....

تشخيص گرفتگي لوله و رفع آن

تشخيص گرفتگي و رفع آن

نشتي لوله آب يكي از مواردي هست كه در اكثر ساختمان هاي قديمي رخ ميدهد. اما نكته مهم تر اين هست كه بايد تشخيص دهيم كه تركيدگي لوله دقيقا در كدام قسمت خانه اتفاق افتاده است. در اين مطلب نكات مهم را براي تشخيص تركيدگي لوله و رفع ان بيان خواهيم كرد.

تشخيص گرفتگي و رفع آن

گرفتگي لوله آب يكي از مواردي هست كه در اكثر ساختمان هاي قديمي رخ ميدهد. اما نكته مهم تر اين هست كه بايد تشخيص دهيم كه گرفتگي لوله دقيقا در كدام قسمت خانه اتفاق افتاده است. در اين مطلب نكات مهم را براي تشخيص گرفتگي لوله و رفع ان بيان خواهيم كرد.

 

در مواردي كه كشش آب به سختي و كندي انجام مي شود، با پمپ كردن معمولي به طريق زير مي توان لوله را باز كرد:

1- نحوه عمل به اين شكل است كه آب را در محل كاسه توالت، دستشويي يا كفشوي باز مي كنيم و سپس پمپ را با فشار در محل قرار مي دهيم فشار و نيروي وارده سبب متراكم شدن لاستيك پمپ به داخل سيفون و شترگلو مي شود و در نتيجه گرفتگي لوله برطرف مي شود.

2- تراكم هوا: اگر گرفتگي به خاطر وجود شئي خارجي يا سخت شدن فضولات باشد بايد لوله را با تراكم هوا باز كرد.

 

دليل سوراخ شدن لوله آب و فاضلاب :

اين موضوع بيشتر در لوله هاي آب گرم پس از گذشتن آبگرمكن سوراخ مي شوند.( يعني آبي كه در آبگرمكن گرم شده و به لوله ها جريان ميابد.) سرعت واكنش هاي شيميايي در آب گرم بيشتر از آب سرد است. اين باعث افزايش سرعت واكنش هاي شيميايي مي شود همچنين سرعت خوردگي را در لوله هاي مسي افزايش مي دهد.


اگر لوله سوراخ شده باشد بايد به كمك كسي كه مي توانيد نشتي لوله آب را تشخيص دهد نشتي لوله را برطرف كنيد. در تهران مجموعه هاي زيادي هستند كه رفع نشتي لوله آب را انجام مي دهند.

 


بهترين روش بازكردن فاضلاب خانگي

 
مراحل انجام كار :


مرحله 1 :
يك دوم (½) بسته جوش‌شيرين را در سينك خالي كنيد. براي انجام اين كار جوش‌شيرين را به صورت خشك استفاده كنيد و آن را با هيچ‌چيز مخلوط يا خيس نكنيد. فقط آن را مستقيم در لوله خالي كنيد.


مرحله 2 :
دستمال يا پارچه‌ها را جمع‌آوري كرده و آن‌ها را آماده، كنار دستتان قرار دهيد.


مرحله 3 :
بعد از ريختن جوش‌شيرين يك دوم (½) فنجان سركه داخل راه فاضلاب خالي كنيد. بلافاصله بعد از ريختن سركه حتماً با دستمال يا پارچه راه فاضلاب را ببنديد، سوراخ را كاملاً ببنديد تا هيچ‌چيز نتواند فرار كند. اين كار به اين خاطر است كه واكنش بين اين دو ماده باعث يك” آتش‌فشان كوچك “مي‌شود كه مي‌خواهد از راه فاضلاب خارج شود- ولي شما بايد آن را آن پايين نگه‌داريد.


مرحله 4 :
اين تركيب را در لوله براي 30 دقيقه نگه‌داريد و در اين زمان يك كتري آب بجوشانيد.


مرحله 5 :
بعد از 30 دقيقه پارچه يا كهنه را برداريد و به آرامي آب جوش را در لوله‌ خالي كنيد.


تمام شد؛ و الان لوله بايد به خوبي باز شده باشد. و اگر چنين نيست اين كار را يك بار ديگر تكرار كنيد. بعضي مواقع لازم است كه اين كار بيش از يك‌بار انجام داده شود، اما معمولاً همان يك‌دفعه كافي است.

نكته مهم اين است كه الآن شما مي‌توانيد بدون استفاده از مواد شيميايي و به روشي طبيعي، راه لوله‌ها را باز كنيد، به همين علت مي‌توانيد هر چند باري كه لازم است اين كار را انجام دهيد.




سريع ترين روش بازكردن سينك ظرف شويي

اگر سينك ظرفشويي شما گرفته و مقدار زيادي از خرده ريزهاي غذا، خس و خاشاك ميوه‌ها، گل و لاي سبزيجات و چربي هاي ظروف غذا داخل لوله هاي سينك گيركرده و مانع از تخليه آب به سمت چاه مي شود ، نگران نباشيد فقط با كمك سود صابون گرفتگي سينك ظرفشويي رو باز كنيد ، براي همين مراحل ذيل رو انجام بديد.


براي تعميرات لوله هاي فاضلاب و رفع نشتي آنها بايد برخي نكات را مدنظر قرار داد:

تمامي نقاط شكستگي يا درز اتصالات و يا محل هايي كه ايجاد نم كرده و باعث ايجاد خسارت مي شوند را بايد با دقت پيدا كرد.


در هنگام نصب يا تعميرات بعدي، از بكار بردن وسايل و اتصالات غير مرتبط با آن لوله و اتصال اكيدا خودداري كنيد. اين مساله را مخصوصا در مسيرهاي افقي جدي بگيريد.


در هنگام آب بندي و ترميم لوله ها و اتصالات پليكا، استفاده اي از لوله و اتصالات پوش فيت به عمل نيايد.


براي اطمينان از كارايي رفع نشتي انجام شده، چند روز پس از رفع مشكل، روي موضع نشتي بايستي خالي بماند.


دقت داشته باشيد كه اتصالات و لوله ها در هنگام نصب يا تعمير به طور كامل جا رفته باشد. در غير اين صورت وقوع نشتي به ويژه در محل اتصالات بسيار محتمل است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.