تشخيص تركيدگي لوله در منزل چگونه انجام مي شود؟

بهترين اخبار فناوري - ساختمان - ورزشي - بازار - فروش و ....

تشخيص تركيدگي لوله در منزل چگونه انجام مي شود؟

رفع گرفتگي لوله ها در منزل

در اين مطلب درباره رفع گرفتگي انواع لوله ها مانند لوله هاي مام و سرويس بهداشتي فرنگي و ايراني و سينك ظرفشويي صحبت خواهيم كرديم.

رفع گرفتگي لوله ها در منزل

در اين مطلب درباره رفع گرفتگي انواع لوله ها مانند لوله هاي مام و سرويس بهداشتي فرنگي و ايراني و سينك ظرفشويي صحبت خواهيم كرديم.

 


تشخيص گرفتگي و رفع گرفتگي لوله فاضلاب در مواردي كه كشش آب به سختي و كندي انجام مي شود، با پمپ كردن معمولي به طريق زير مي توان لوله را باز كرد:

١- نحوه عمل به اين شكل است كه آب را در محل كاسه توالت ، دستشويي و يا كفشويي باز مي كنيم و سپس پمپ را با فشار در محل قرار مي دهيم فشار و نيروي وارده سبب متراكم شدن لاستيك پمپ به داخل سيفون و شتر گلو مي شود و در نتيجه گرفتگي لوله بر طرف شده و هواي متراكم باعث رفع گرفتگي لوله فاضلاب مي شود.


٢- تراكم هوا: اگر گرفتگي به خاطر وجود شئي خارجي يا سخت شدن فضولات باشد بايد لوله را با دستگاه تراكم هوا باز كرد.

 


توجه ١: اين دستگاه مخزني دارد كه با تلمبه زدن، هوا درون آن انباشته مي شود و عقربه با حركت روي صفحه مدرج ، مقدار هوا را نشان مي دهد. با نگهداري دقيق و مطمئن دستگاه به طوري كه خطر پس زدن و سانحه بوجود نيايد ، اهرم دستگاه را مي كشيم و عمل پمپ كردن با توليد صداي شديدي انجام ولوله بلافاصله باز مي شود.

توجه ٢: اگر لازم باشد، عمل كمپرس هوا با دستگاه مذكور را چند بار انجام مي دهيم تا لوله گرفته شده باز شود.


توجه ٣: با روان كردن آب به داخل لوله ها و مشاهده كشش سريع، باز شدن لوله آزمايش مي شود. فنر زني چنانچه به روش تراكم هوا نتوانيم لوله را باز كنيم ، روش فنر زني را انجام مي دهيم. فاصله مكان گرفتگي لوله با شتر گلو زياد است وعمل فنر زني با دستگاه مخصوصي انجام مي شود . اين دستگاه با برق كارمي كند.

 

اگر به خدمات تشخيص تركيدگي نياز داشتيد مي توانيد به وبسايت خدمات فني پارسا نيز اعتماد كنيد.



راحت ترين و ساده ترين راه ممكن براي باز كردن گرفتگي سينك ظرفشويي باز كردن سيفون ( شتر گلو ) زير سينك و تخليه و تميز كردن آن است . ما استفاده از مواد لوله بازكن اسيدي را براي باز كردن لوله فاضلاب ظرفشويي پيشنهاد نمي كنيم زيرا مواد شيميايي آنها به سينك ظرفشويي شما آسيب مي رساند و رنگ آن را تيره مي كند . اما در نهايت انتخواب با شماست .


اما براي باز كردن گرفتگي چاهك كف آشپزخانه چندين روش وجود دارد كه بهترين آن استفاده از لوله بازكن خانگي است . اين وسيله كوچك پلاستيكي و دوست داشتني مي تواند با مكش و فشار هوا محتويات داخل لوله فاضلاب را به سمت خارج و به داخل چاه هدايت كند .


محلول هاي شيميايي لوله بازكن هم در بازار موجود است كه معمولا حاوي تركيبات اسيدي هستند و با حل كردن لجن و اجسام گير كرده در لوله فاضلاب ظرفشويي گرفتگي را رفع مي كنند .

اما معمولا استفاده از آنها توصيه نمي شود زيرا ممكن است باقي ماندن مقداري از اين مواد در لوله باعث خورده شدن و از بين رفتن چسب بين اتصالات لوله ها و … شود و با نشت آب در دراز مدت باعث خسارت شود . پس اگر از اين مواد استفاده مي كنيد حتما طبق دستورالعمل زير يا نوشته شده بر روي بسته بندي محصول پيش برويد .

روش موثر رفع گرفتگي لوله براي رفع گرفتگي لوله در منزل چند راه ساده وجود دارد كه يكي از موثر ترين آن استفاده از سيم مفتول است ، تصوير بالا را مشاهده كنيد !!

براي اين كار سيم مفتول را داخل لوله كرده تا جايي كه مواد داخل لوله كه باعث گرفتگي شده لمس شود ، كمي آب و تايد داخل لوله بريزيد تا حسابي نرم و لغزنده شود ، سيم مفتول را با قدرت داخل لوله كرده و محكم به آن ضربه بزنيد ، اين يكي از موثر ترين روش براي رفع گرفتگي ميباشد ولي اگر همچنان مشكل رفع نشد كافيست با ما تماس بگيريد  تا لوله بازكن ماهر را جهت رفع مشكل در كمتر از نيم ساعت بفرستيم . 



روش‌هاي باز كردن لوله هاي فاضلاب توسط متخصصان لوله‌بازكني


به طور معمول يكي از روش‌هاي زير براي رفع گرفتگي و باز كردن لوله هاي فاضلاب و چاه فاضلاب با دستگاه توسط شركت هاي خدمات لوله كشي انجام مي شود:


 باز كردن لوله هاي فاضلاب با استفاده از پمپدر اين روش پمپ با فشار آب، مواد را به جلو حركت داده و باعث باز شدن مسير گرفتگي مي‌شود. رفع گرفتگي چاه و فاضلاب با تراكم هواگرفتگي هاي شديد با پمپ‌زني باز نمي‌شوند.

در اين موارد از دستگاهي با عنوان دستگاه تراكم هوا استفاده مي‌شود كه با جمع كردن هوا در مخزن و فشار ناگهاني هوا به لوله فاضلاب، آن را باز مي‌كند. باز كردن لوله هاي فاضلاب با فنراين روش به عنوان رايج‌ترين روش به كار مي‌رود. در مواردي كه جسم بزرگ‌تري مسير لوله‌هاي فاضلاب را مسدود كرده باشد، فنر لوله بازكني موثرتر از موارد ديگر است.

مهم ترين و ساده ترين راه پيشگيري از انسداد لوله فاضلاب ، جلوگيري از ورود مواد اضافي(مواد جامد) به داخل لوله فاضلاب است. اگر چه اين روش بسيار ساده و پيش پا افتاده است اما بسياري از افراد با عدم رعايت آن دچار اين مشكل ميشود و سپس به دنبال شماره شركتهاي لوله بازكني و تخليه چاه و حل مشكل خواهند بود.

در واقع علت اصلي گرفتگي لولههاي فاضلاب ورود مواد جامد و اضافي به داخل لوله است. لوله فاضلاب مكاني براي عبور آب و فاضلاب است و در صورت ورود مواد اضافي، امكان انسداد و گرفتگي در آن وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد